"Hidup ini tumpang menumpang..di situlah lahirnya syukur kepada ALLAH. Pada sepinggan nasi yang kita makan, di situ ada nasi yang di usahakan petani, ada ikan yang di cari oleh nelayan, ada ayam yang dipelihara oleh penternak. Betapa banyaknya pihak yang bekerja untuk memberi sepinggan nasi kepada kita...alangkah kerdilnya kita di bumi ALLAH SWT...maka siapakah kita untuk menolak agama ALLAH?" - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

Friday, September 17, 2010

Mood anda sukar di baca lah!!!

Salam Eidulfitri dan Salam Perjuangan,

Baru-baru ni ada seorang kawan aku tegur aku dengan mengatakan mood aku susah nak di baca dan nak di faham. Aku berfikir sejenak betul ke ape yg kawan aku cakap kan tu???...Jikalau betul lah mood aku susah orang nak faham maka aku akan kehilangan begitu ramai kawan. Mood yang sukar di baca adalah kerana seseorang itu runsingkan sesuatu atau dia sedang mengalami masalah jiwa. Itulah adalah faktor-faktor yang atau punca kepada kemurungan seseorang.

Memang aku sedang runsing tentang sesuatu perkara tetapi itu adalah peribadi yang tidak boleh dinyatakan disini. Konflik diri yang melanda aku cuba sedaya upaya serta dengan izin Allah untuk meredakannya. Bagi yang mereka senasib dengan aku, jangan mudah berputus asa untuk menyelesaikan masalah anda. Bagi lelaki anda ada 9 akal maka jangan lah anda tewas dengan satu masalah, malu la bro!!! hilang kemachoan dan hilang kegagahan seorang lelaki jika anda tewas.

Berfikirlah secara matang dan mohonlah bantuan dari tuhan yang empunya dunia agar kita tenang dalam menghadapi masalah dunia. Orang yang beriman mereka juga menghadapi susah tetapi tidak menderita walhal orang yang tidak beriman mereka juga susah tetapi menderita.

FIKIR-FIKIRKANLAH....PESANAN INI UNTUK DIRI PENULIS DAN PEMBACA BLOG INI

No comments:

Post a Comment