"Hidup ini tumpang menumpang..di situlah lahirnya syukur kepada ALLAH. Pada sepinggan nasi yang kita makan, di situ ada nasi yang di usahakan petani, ada ikan yang di cari oleh nelayan, ada ayam yang dipelihara oleh penternak. Betapa banyaknya pihak yang bekerja untuk memberi sepinggan nasi kepada kita...alangkah kerdilnya kita di bumi ALLAH SWT...maka siapakah kita untuk menolak agama ALLAH?" - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

Saturday, December 4, 2010

Kerana Aurat Wanita Lelaki Terseksa......

Salam Perjuangan,



Ia merupakan rintihan seorang lelaki sudah berkahwin ( jika belum kahwin, mungkin lebih dahsyat cabarannya) yang masih mempunyai iman tetapi sedang diuji dengan begitu kritikal oleh suasana sekelilingnya, terutamanya oleh wanita.
Wahai para wanita, bantulah dirimu dan umat Islam yang ingin menjaga iman mereka. Janganlah menggoda atau termenggoda (tanpa sengaja) mereka (kaum adam) dengan dosa-dosamu dan kecuaianmu terhadap hak Allah SWT. Moga kita semua terselamat.


Boleh dikatakan setiap hari kaum adam berperang dengan nafsu, sakit jiwa dan mental dibuat nyer, tak tau la sampai bila dan sampai mana boleh tahan. Nak dimudahkan cerita, boleh dikatakan setiap hari hidup ni berhadapan dengan perempuan-perempuan yang menghairahkan depan belakang kanan kiri.

Hampir 95% jiwa kaum adam memberontak nak melakukan seks bebas dan zina.Hanya 5% je tinggal sebab takut nanti Allah marah dan sebab kerana aku orang Islam, nasib baik Islam tak bagi. Jalan kearahnya cukup mudah, tak payah rogol-rogol atau paksa atau bayar. Free sahaja, dah macam-macam strategi kaum adam gunakan untuk penjarakan nafsu ini, sampai membuat perintah berkurung tak payah keluar rumah tapi mana boleh setiap hari, mesti juga kena keluar pergi kerja.

Secara jujurnyer sebahagian orang perempuan zaman sekarang dah melampau!!!! berpakaian melampaui batas tanpa segan silu tanpa ada perasaan malu, kalau orang lelaki disuruh pakai seluar pendek celah kangkang berbaju singlet pergi ke tempat khalayak ramai pun tak sanggup.. maluuuu.. tapi ada orang perempuan yang sanggup pada masa kini mana pegi hilang malunyer kita pun tak tau.

Kepada kaum perempuan tutuplah aurat muuu.. tutup setutupnyerrr. . kasihanilah kaum adam yang terpaksa berperang setiap hari oleh dek kerana perbuatan kamu. Apabila seseorang itu mempelopori pembukaan auratnya di hari itu,pasti lelaki melihatnya mendapat dosa. Pastinya, si wanita itu juga mendapat dosa bagi setiap mata yang memandang. Adakah hati orang sebegini boleh dikira baik ? Setelah gunungan dosa mengaratkan hatinya ?.

Sesungguhnya Allah itu maha adil dan maha pengasih. Segeralah mendapatkan kasih sayang Allah dengan mentaatinya. Bagi yang berdegil, tiada kata yang dapat diberikan kecuali ; Yakinilah bahawa Allah itu benar, RasulNya juga benar, Syurga dan Neraka juga benar. Jika mempercayainya maka mengapa tindakan masih mu wahai wanita seolah meraguinya???

Jangan di salahkan lelaki kerana tidak kuat iman nya...tetapi lihat dirimu wahai wanita yang belum sempurna penutupan auratmu..Nabi telah mengangkat darjat mu menjadi makhluk yang mulia dan seindah hiasan dunia. Oleh itu peliharalah aurat mu kerana secara tidak langsung ia memelihara pandangan lelaki di dunia ini.

No comments:

Post a Comment