"Hidup ini tumpang menumpang..di situlah lahirnya syukur kepada ALLAH. Pada sepinggan nasi yang kita makan, di situ ada nasi yang di usahakan petani, ada ikan yang di cari oleh nelayan, ada ayam yang dipelihara oleh penternak. Betapa banyaknya pihak yang bekerja untuk memberi sepinggan nasi kepada kita...alangkah kerdilnya kita di bumi ALLAH SWT...maka siapakah kita untuk menolak agama ALLAH?" - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

Saturday, June 25, 2011

Aku hilang sabar!!!

Salam perjuangan,

Pernah tak anda di kelilingi oleh orang-orang yang langsung tidak memberi manfaat pada anda??..Saya pasti anda pasti pernah mengalaminya mahupun di rumah, di pejabat atau dalam mana-mana perhubungan.

Aku hairan melihat sesetangah manusia yang hidup hanya untuk menyusahkan orang lain. Mereka tidak berfikir bukan kah lebih baik menjadi manusia yang bermanfaat kepada orang lain. Yang pasti orang sebegini tidak ada matlamat hidup dan hidup dengan sia-sia di atas muka bumi Allah.

Kadang-kadang aku hilang sabar dengan manusia jenis macam ni kerana mereka langsung tidak ada niat untuk mendengar nasihat apataH lagi berubah. Mereka menjadi orang yang keras kepala dan berhati batu malah mereka bangga dengan kemungkaran yang mereka lakukan.

Inilah polemik dunia hari ini di mana manusia sudah tidak lagi bersyukur dengan anugerah tuhan. Zaman ini sudah menjadi tradisi malah rutin harian bagi mereka untuk tikam kawan, khianati bangsa, khianati agama malah hidup dengan secara membabi buta.

Cuba anda semua berfikir sedalam-dalamnya..apakah dunia akan berubah dengan keadaan manusia semua yang serba jahil. Oleh itu dalam soal kepimpinan pilih lah mereka yang berpengetahuan agama yang dalam dan mereka yang tahu akan hukum Allah untuk di jadikan pemimpin.."SEDARLAH WAHAI UMAT ISLAM..DUNIA HAMPIR KE PENGHUJUNGNYA..APAKAH KITA MASIH HENDAK DITUDUH AGAMA YANG MUNDUR DAN TIDAK MAHU BERKEMBANG???...PEMIMPIN YANG ADA SEKARANG SEMUA BERFIKIRAN SEKULAR TIDAK MEMBANTU PERKEMBANGAN ISLAM MALAH MEMBANTUTKANNYA LAGI...SEDARLAH DAN BANGKITLAH KITA MEMPERJUANG AGAMA SUCI ALLAH YANG TELAH DIPERJUANGKA OLEH PARA ANBIYA SUATU KETIKA DAHULU.."

No comments:

Post a Comment