"Hidup ini tumpang menumpang..di situlah lahirnya syukur kepada ALLAH. Pada sepinggan nasi yang kita makan, di situ ada nasi yang di usahakan petani, ada ikan yang di cari oleh nelayan, ada ayam yang dipelihara oleh penternak. Betapa banyaknya pihak yang bekerja untuk memberi sepinggan nasi kepada kita...alangkah kerdilnya kita di bumi ALLAH SWT...maka siapakah kita untuk menolak agama ALLAH?" - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

Thursday, August 19, 2010

Apa kes??? Kejap timbul kejap tenggelam??

Salam Ramadhan dan salam perjuangan,

Bukan niat di hati untuk menghilang dan bukan niat di hati untuk menyepikan diri. Tetapi kekangan masa dan padatnya jadual di atas kertas menyebabkan akal dan pena di gantung sementara beberapa bulan. Menulis memerlukan pemikiran yang luas dan tidak sempit. Ia juga memerlukan semangat kental dan jiwa yang berani untuk meluahkan pendapat dan buah fikiran. Jadinya kembalinya akal dan pena akan mengupas berbagai isu umum serta bahan ilmiah yang dapat menjadi manfaat kepada pembacanya.

PERLUKAH BLOG POPULAR BARU ADA PEMBACA????

Menulis perlu lahir ikhlas dari hati bukan hanya setakat menjelma di minda. Motif akal dan pena wujud hanya sebagai satu hobi untuk pengisian diri penulis dan secara tidak langsung kepada pembacanya. Semoga artikel yang diterbitkan dapat menjadi manfaat kepada peminat-peminat blog di alam maya ini.

No comments:

Post a Comment