"Hidup ini tumpang menumpang..di situlah lahirnya syukur kepada ALLAH. Pada sepinggan nasi yang kita makan, di situ ada nasi yang di usahakan petani, ada ikan yang di cari oleh nelayan, ada ayam yang dipelihara oleh penternak. Betapa banyaknya pihak yang bekerja untuk memberi sepinggan nasi kepada kita...alangkah kerdilnya kita di bumi ALLAH SWT...maka siapakah kita untuk menolak agama ALLAH?" - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

Tuesday, August 31, 2010

Merdeka!!!! Merdeka!!!!

Salam Ramadhan dan Salam Perjuangan,

Aku terpegun sangat-sangat...nak tau kenapa????

Melihat cantiknya bunga api kat langit..bagaikan langit itu dilukis oleh seorang pelukis hebat. Bunyinya seperti dentuman yang kuat seolah-olah langit nak di robohkan. Tapi malangya aku tengok dari kaca TV sahaja, tak berpeluang lihat secara "live" sebab ada tugas-tugas yang tidak dapat dielakkan.

Yang sebenarnya aku tak la beria sangat nak cerita pasal bunga api..lagipun dah bertahun-tahu tengok, jadi jemu juga. Aku cuma nak bagi komen sikit la pasal cara sambutan merdeka yang agak pelik bagi negara yang mengaku Islam agama rasmi.



Apakah pemimpin kita sudah hilang kitabnya bila menyambut merdeka sebegitu rupa???...sedangkan tarikh menyambut ulang tahun merdeka jatuh pada bulan Ramadhan. Bukan kah sepatutnya para pemimpin mengajak rakyat bermunajat kepada Tuan yang empunya dunia kerana berikan keamanan yang berterusan????

Apa yang dilihat seolah-olah satu pesta yang tidak mengikut syarak dijalankan semalam dengan pemuda dan pemudi bergaul bebas malah mereka berpesta seks menyambut kemerdekaan negara. Aku ingin bertanya pada para pembaca, wajarkah sambutan kemerdekaan disambut seperti semalam atau lebih kepada bermunajat syukur kepada Allah???

Bak kata Nabil "lu pikir la sendiri"...semua dah beso dan akil baligh pun dan jikalau pesta hiburan berterusan diajar dalam masyrakat Malaysia, jangan haraplah kes sosial dan buang bayi akan selesai dan akan sia-sialah segala kempen yang berkumandang di setiap media cetak dan elektronik.

HUH!!!! PALESTIN SEMAKIN HANCUR SEDANGKAN AKU MASIH HIDUP???? PELIKNYA!!!!!

No comments:

Post a Comment