"Hidup ini tumpang menumpang..di situlah lahirnya syukur kepada ALLAH. Pada sepinggan nasi yang kita makan, di situ ada nasi yang di usahakan petani, ada ikan yang di cari oleh nelayan, ada ayam yang dipelihara oleh penternak. Betapa banyaknya pihak yang bekerja untuk memberi sepinggan nasi kepada kita...alangkah kerdilnya kita di bumi ALLAH SWT...maka siapakah kita untuk menolak agama ALLAH?" - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

Tuesday, May 8, 2012

Nik Aziz di label sebagai "Father of Kafir"

Salam Perjuangan,

Terkejut giler aku melihat kerata akhbar dari News Strait Times yang mengeluarkan artikel Nik Aziz Father of Kafir. Menurut pembacaan aku kenyataan itu di keluarkan oleh Bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Rahim Noor. Di bawah ini aku sertakan gambar keratan akhbar muka surat 6 News Strait Times.

Aku melihat budaya politikus sekarang yang berfikiran nasionalis dan sekular menjadikan fitnah itu sebagai budaya atau batu loncatan bagi mereka meraih populariti di kalangan rakyat. Senario politik Malaysia pula melihat populariti menuju kepada pihak pembangkang dan ini menjurus keresahan dan kegelisahan kepada pihak pemerintah.

Tuduhan kepada Tuan Guru Nik Aziz adalah sangat tidak berasas dan meloyakan bagi mereka yang dahagakan keadilan. Apa Point sebenar Rahim Noor untuk melabelkan seorang Ulamak Malaysia sebegitu?? Tidakkah dia melihat dirinya yang belum sampai ke tahap seperti Tuan Guru?

Tohmahan sebegini telah di lemparkan kepada Tuan Guru Nik Azizi sejak PAS memerintah Kelantan dari tahun 1990 lagi. Respon dari Tuan Guru di Facebook juga sangat aku sanjungi. Beliau hanya mengatakan "NO KOMEN" tentang tuduhan tersebut. Inilah sifat ulamak yang sebenar, tidak melenting dan tidak pula mengamuk terhadap fitnah yang di lemparkan.

Seharusnya setiap Muslim mencontohi sikap Tuan Guru di mana ia juga menyamai sikap Rasulullah S.A.W ketika di tohmah dan di hina oleh umatnya yang menolak ajaran Islam. Aku berharap keadilan dapat di tegakkan pada PRU 13 dan Al-Quran dapat di tegakkan sebagai perlembagaan negara.

Anda sendiri dapat menilai mana yang baik mana yang buruk asalkan penilaian itu di buat dari mata hati dan akal fikiran bukan nyer secara membuta tuli.

Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment